onsdag 15 augusti 2012

Krampaktig ålder

Efter 35 minuters simning under långsamt tempo tänkte jag höja tempen med lite krål.
Efter fem meter högg det till i vadmuskeln. Som om något krokat sitt bete i mig i bassängen. Tvärstopp.
Kramp i badet. Har aldrig hänt mig.
Måste säga att krampnivån höjts rejält efter fyllda 40. Oftast är det just vadmuskeln som strejkar. Och den högra. Vet ej vad det beror på.
Men ett ålderstecken helt klart. Något att tänka på för er som närmar sig 40 (ping: min fru).
Tur dock att lördagens Midnattslopp enbart handlar om löpning. I simning hade jag torskat och drunknat i Årstaviken efter hundra meter.
Men med tidtagningschippet runt vaden hade man spårat mig.
Nu vilar jag fram till lördag. Sedan satsar jag på att tangera fjolårets 47 minuter. Med eller utan kramp.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se