torsdag 14 februari 2013

Hjärtlig resa





"Någon" har smygpackat något gott i min resväska. Angelägen och varm upplevelse på hotellrummet i Skellefteå.
Jag minns ett år då jag på Alla hjärtans dag blev stoppad i säkerhetskontrollen.
- Är det här dina? frågade kontrollanten och höll upp en flaska rakvatten och hårdschampo.
Nä, sade jag och fattade ingenting. Trodde att nu åker jag i finkan för försök till att smuggla sprängmedel på flyget. Fattade ingenting.
Förrän jag kom på vilken dag det var.
- Vi måste tyvärr slänga det här, sade kontrollanten.
- Jo, sade jag. Men det var inte jag. Det var min fru.
Hjälpte inte.
Dagens present låg i resväskan. Inte handbagaget. Det är kärlek.



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se

#blogg100