söndag 27 januari 2019

Tuff bana i Smedjebacken

2:40 som ett höjdhopp. Jo det var 720 höjdmeter på dagens seedningsloppet i Smedjebacken.

Nästan 80 meter från lägsta till högsta punkt i Norrbärke Ski Marathon.

Det var med andra en tuff utmaning. Jag hade vallat flera lager fäste och hade bra grepp i spåren. Däremot på bekostnad av glidet. Många gled ifrån mig. 

Men det tog jag i fatt i uppförsbackarna. Som ett dragspel med de jag åkte jämnt med. I långa loppet vann jag nog på att ha fäste.

Varven på sju kilometer fick man ihop då man förlängt med naturspår i skogen. Tyvärr enkelspår med svaga spårkanter och svårt att köra om. Ett långt nedförslut avslutades dessutom med en tvärsväng som var riktigt tuff.

Så 2:40 på fyra mil. Får se hur långt det räcker på seedningen till Vasaloppet. Är tveksam om jag når målet startled 5. Står nog kvar på 6.

Kämpa!