torsdag 3 mars 2022

Tankar tankar inför Vasaloppet

Vasaloppsnoja. Som alltid några dagar före loppet.

Hur ska jag valla? Vad ska jag packa? Hur blir vädret? Var ska jag bo?

Har svar på allt efter lite ältande. 

Min taktik är att aldrig dra själv. Bara staka på ovallade skidor. Glidvallade på Alewalds sportbutik i Stockholm.

Jag samåker med tre andra främmande män. Bor på hotell i Mora. Tar bussen upp till starten i Sälen på söndag. Bor kvar efter loppet. Med öl i hotellbastun och poolen. 

Det blir någon plusgrad. Förmodligen minusgrader på morgonen. Hade varit mer positiv över minusgrader hela vägen men det blir nog bra.

Jag tänker glada tankar. Efter åtta vasalopp vet jag att det kommer djupa dippar under loppet. Men de släpper. Bara köra på. Det vänder. 

Målet är sex timmar. Hoppas det går. Om inte - positiva tankar.