tisdag 8 juni 2010

Radioavundsjuka




Är det något jobb som känner avundsjuka under så är det den vid Radiohuset den här tiden på året. När sommarvärdarna i P1 ska presenteras.
Jag vill också tillhöra den exklusiva skaran som får sommarprata. Jag skulle lätt klara av det.
Måste jag sitta 28 år i fängelse, tillhöra en högre klass, skriva en bok eller göra skandal först? Förmodligen är det så.
Det blir inget radioprat i år heller. Men jag var där i Radiohusets trädgård och fick höra debutanten popsångaren Darin berätta att han inte ens visste vad "Sommar" i P1 var när han blev tillfrågad. Gudars. Kolla här.
Men jag vet.
Och jag hoppas en dag stå där och sjunga "sommar sommar" och få berätta för den samlade pressen vad jag ska prata om i mitt sommarprogram. Kanske det handlar om mina år av avundsjuka på alla sommarpratare...