söndag 17 maj 2015

Barna tippar Måns

Jag har fostrat tre schlagerexperter här hemma. Tre skönsjungande tjejer.
Frågar innan min avresa till Eurovisionland hur det kommer att gå:

Elsa, 9 år: Måns vinner. Han och Guy Sebastian har nästan lika bra låtar men Måns har ett bättre nummer som är roligare att titta på, tror jag. Annars gillar Lettland, lite konstig men bra. Och sedan Estland och Danmark.

Fanny, 6 år: Måns vinner före Australien. Det är en jättebra låt, varje gång jag hör den springer jag till ipaden och sjunger med.
Australiens låt är svängig. Gillar när han sjunger "oaaahh oahhh"...

Ida, 6 år, lite mer bestämmande ton: Måns ska vinna. Han har en bra röst och en bra låt. Gubbarna är roliga.
Australiens ska komma tvåa. Det är en bra svängig låt. Gillar den för att mamma har en kompis i Australien, tänk om det är hennes man som sjunger den!?
Vi har inte hört alla låtarna än. Vi vill höra vem som vinner på en gång pappa!


Berättat för mig i dag. På tisdag flyger jag till Wien. Måns vinner.



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se