tisdag 18 maj 2010

Jenny Berggren slingrar sig



Jenny Berggren, Ace of base-stjärnan, kom förbi på kontoret i dag för en videointervju. Jag försökte reda ut vad som gällde för bandet eftersom hon satsar på en solokarriär.
Enligt Expressen har brodern Jonas och Ulf Ekberg jobbat vidare med en annan sångerska vid namn Clara Hagman. Som Ace of base eller ett annat namn?
För Ace of base är väl inte splittrade undrade jag.
- De har sitt projekt och jag har mitt och så får vi ses efter det, förklarade Jenny.
Jag ställde om frågan flera gånger på olika sätt men fick inte riktig udd på svaren av henne. Hon verkar väldigt slipad som ärrad världstjärna och svarade väldigt diplomatiskt.
En del av svaren ser ni här i mitt videoklipp.
Hon säger också att de inte fick kontrakt på de låtar som producerades utan att skivbolaget ville ha in ytterligare en tjej, så att det blev som orginalet.
Men Jenny valde som sagt soloprojektet. "Here I am" är en för övrigt en mycket snygg video och bra poplåt. I höst kommer hennes soloplatta "My story".
Märkte också när vi pratade "off the record" när intervjun var över hur hon sneglade på kameran för att se så att den inte fortsatte att rulla.
Hon är ett proffs.