lördag 29 maj 2010

Hemma igen

Luften gick ur hela bevakningen i Oslo. Jag är hemma igen.
Det börjades ringa till hemmaredaktioner på fredagsmorgonen. Vi journalister på plats fick allt svårare att motivera en fortsatt bevakning av schlager-EM efter Sveriges utslagning.
Jag och Therese Nyberg på Spektra hittade ett flyg från Gardemoen klocka 21 på fredagen. Men det blev tre timmar för sent. Som om vi svenskar inte förnedrats nog i schlagercampus. Kvart över midnatt lyfte den först.
Då hade vi ölat, surfat och snackat med även strandade Helena Trus från Aftonbladet på en flygplats som släcktes ner allt eftersom tiden gick.
Vid tre-tiden i natt var jag hemma. Utan husnyckel. Fick ringa och väcka.
Nåja, jag är i alla fall hemma. Och andas ny luft.
I kväll ser jag på Eurovision song contest och håller på Tyskland.