onsdag 5 maj 2010

Ogillar Västerbron och konstiga tider

Min träning får sig en knäpp av rullande schema. I morgon har jag morgonpasset med start klockan fem. Inte direkt så att jag stiger upp på cykelsadeln kvart över fyra.
Tidigare har jag konsekvent kunnat cykla till och från jobbet då jag jobbat kontorstid hela veckan. Bra då man får motion och gjort sitt konditionspass när man kommer hem utan att behöva våndas över ett sent pass på gymmet eller löppass i skogen. Allt är redan avklarat - till och från jobbet. Perfa.
Nu varvas mornar med kvällar. Det går inte att få samma rutin på det.
Dessutom har jag fått det längre. Tidigare cyklade jag till Slussen. Nu trampar jag till Marieberg på Kungsholmen. Det är kanske två kilometer extra men det känns om två mil.
Anledningen är den förbaskade Västerbron. Stockholms segaste och vindpinade cykelbro. Tror att det alltid blåser på den.
Funderar på att bilda en Facebookgrupp "Vi som hatar Västerbron cyklandes i motvind". Kanske redan finns en sådan.