fredag 7 maj 2010

Jag är ett med politiken

Mona heter Mona. Fredrik heter Reinfeldt.
Mona Sahlin bläddrar i Expressen och skrattar åt det faktum att hon alltid får heta Mona i tidningen medans Fredrik heter Reinfeldt.
Jag sitter och inväntar kommenterarer på det brittiska valet av socialdemokraternas partiledare på deras högkvarter på Sveavägen. Bara en stund tidigare på morgonen har jag fångat statsministerns kommentar i Radiohuset.
Mona Sahlin bjuder på lite socialt kallprat medans vi väntar. Hon har en munktröja med Bruce Springsteen på. Hennes idol. Hon visar en bild på Bossen och henne i mobilen. En bild som Scanpix-fotograf ville ta på dem men inte fick.
Mona tog en egen. Lämnade mobilen till en säkerhetsvakt som, heter det så, knäppte av.
Nu är fotot hennes skärmsläckare. Stort.

Rapport från en videoredaktör som nu allt mer profilerar sig som en politisk videoreporter. Vem kunde ana det efter sex år som nöjesredaktör.
Nästa gång tar jag en bild på mig och Mona Sahlin. Stort.