söndag 25 september 2016

Skäll inte på mig!




Utskälld igen. Jag har skrivit om det förr. Men nu är det snäppet värre.
Rullskidåkare verkar inte vara hundens bästa vän. Satan i gatan vad jag blir utskälld. Det är en sak. Jag kan förstå att de känner sig hotade av en fågelskrämma.
Men när hundägaren inte gör något åt det utan bara låter djuret hållas. Värst är de som ler brett och lyckligt åt mig och ber om en stolt förlåtelse "men så så duktigt Fido är som skäller så högt och skarpt - visst är han duktig".
Nej, det är han inte. Du borde tvärtom lugna honom och säga att det är fel.
Ännu värre är när matte har en schäfer av samma kroppsvikt som hon själv och som hon ståndaktigt med alla sina krafter försöker hålla i kopplet medans jag livrädd ska ta emot hans skall och hennes smajl - "visst är han härlig?".
Inte ett dugg.
Lär era hundar vett. Så slipper vi rullskidåkare utskällningarna. Det är nog av ett hundjobb ändå att stå på ett par rullskidor.


- Posted using BlogPress from my iPhone