torsdag 19 januari 2017

Målet - personbästa





Kör någon motionsform nästan dagligen nu. Målet är Vasaloppet.
Konditionsträningen består av skidåkning (om det går), löpning hem efter jobbet, samt innebandy.
Försöker få ett styrketräningspass i veckan på gymmet.
Detta är tänkt ska ge mig en chans på personbästa i fäders spår första söndagen i mars.
Men just nu känner jag mig tung och trött. Sliten.
Jagar spår i Stockholm. Rudan i Haninge har nog Söderorts bästa när det töar. Konstsnö är räddningen. Var där i tisdags och gjorde också ett videoklipp.
Måste i snöfattiga landet hitta ett seedningslopp till Vasaloppet. Inte lätt då jag snart går in i Melloträsket. Men det måste göras. Inget personbästa från startled nio. Måste uppåt. Varje led upp tjänar mig nog minst en kvart.
Nästa helg går Norrbärke Ski Marathon hemma i Smedjebacken. På en femkilometersslinga sägs det. Tråkigt med åtta varv där men är man desperat så är man.
Personbästa då? Inte så mycket att skryta med. Men jag har gjort mitt bästa på sju timmar och en kvart. Jag ska under sju. Okej.


- Posted using BlogPress from my iPhone