torsdag 4 oktober 2018

Surgubbemejlar Vasaloppet

Skrev av mig. Skickade ett mejl till Vasaloppet. Ett surmejl kan tyckas men ändå relevanta frågor. Om bara någon kunde ge mig ett officiellt svar på detta:

Hej!

En fråga till Vasaloppet. Är ni hårdare i seedningsgrundande rullskidlopp än på snö?
Jag hade i höstas laddat för att seeda mig på rullskidor och nå startled 5. Jag genomförde ett för mig fulländat lopp men missade seedningen med 54 sekunder. Surt. I synnerhet då jag hör surret om orättvist hårda seedningstider, läser om uppgivna skidåkare på forum och får höra att min tid om vi höftade över den till prestation på skidspår på snö generat lätt startled 4 till och med.
Vi motionerande rullskidåkare är ju vanliga vasaloppsåkare. Vad vill ni oss för ont med hårdare seedning på rullskidlopp?

Jag tappade rejält suget i min vasaloppssatsning då rullskidor är träningsformen som gäller stora delar av året i ett regel skidspårs fattigt Stockholm.


Med vänlig hälsning,
Marko Säävälä - just nu i startled 6