fredag 10 april 2020

Jag kan vara coronasjuk

Feber i fem dagar. Huvudvärk. Ont i kroppen. Ingen aptit. Inget smakar. Lös mage. Rethosta från helvetet.
Jag kan bocka av alla symtom för coronasmittan. Men vem vet? Utan test kan man bara gissa.
Vi har satt oss själva i karantän. Träffar ingen. Barnen tränar inte fotboll.
Värsta är ovissheten med sjukdomen. Stundom ser man ljuset sedan faller man tillbaka. Lömsk sjukdom detta. Min fru hade hög feber en dag sedan var det över.
Barnen visar än så länge inga symtom.
I karantän hade vi ju i och för sig suttit ändå i dessa tider. Social distansering. Som att vara fånge i sitt eget hem. Men också skönt då man gärna inte vill ut och träffa andra ändå.
Nu kanske jag blivit smittad ändå via jobbet. Jag har ju en så kallad samhällsviktig funktion och för TT:s räkning tvingats bevaka presskonferenser och åka in till stan.
Jag kämpar på hemma men det är jobbigt. Man kan vara sjuk i corona i två veckor. Smittar gör man i fem dagar. Bara att härda ut.