torsdag 26 april 2012

Bilderbok för svårt vuxna





Bläddrar i Kent-boken "Lägg er inte i".
Jag fattar nada.
Det är gigantisk fotobok med Jesper Walderstens foton och illustrationer i en mörk skildring av inspelningen av bandets senaste skiva i Provence i Frankrike.
Det är mörkt. Djupt. Och utan förklaring.
Fint så kanske.
Men jag försöker förstå och kommer ingen vart.
Märkligt för de gånger jag träffat grabbarna är de som vilka boys som helst från säg, Eskilstuna.
Som gärna pratar hockey-VM och finska sympatier.
Verbalt inte alls samma djup eller svärta som på skiva eller foton.
Möjligen, eller förmodligen, Jocke Berg undantagen. För det är hans ord som övriga hakar på.
Jag skulle också hamra trumpinnar bakom Jocke om jag kunde.
Men ett par pavor Kentvin så kanske jag ser mer förstående på djupsinnet i fotoboken.
Jag är inte rädd för Kentmörkret.


- Bloggar med BlogPress från min supersmarta telefon.
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se