söndag 19 april 2015

Alltid måste jag översätta

Finland har årets grymmaste Eurovisionlåt. Klagopunk mot gruppboendet för de funktionshindrade i Pertti Kurikan Nimipäivät.
Många undrar nog vad de dundrar om på finska. Här är min fria översättning av "Aina mun pitää" - "Alltid måste jag".

Alltid måsta jag städa
Alltid måste jag diska
Alltid måste jag gå till jobbet
Alltid måste jag besöka läkaren

Får inte använda datorn
Får inte se på tv
Får inte ens träffa mina kompisar

Alltid måste jag stanna hemma
Alltid måste jag göra mina sysslor
Alltid måste jag äta ordentligt
Alltid måste jag dricka ordentligt

Får inte äta godis, dricka läsk
Får inte ens dricka alkohol

Alltid måste jag vila
Alltid måste jag sova
Alltid måste vakna
Alltid måste jag ta en dusch





- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se