lördag 11 april 2015

Nytt liv med Super-Mario




Just i dag var jag Super-Mario. Letade efter svamp i skogen men hittade inget stärkande.
Däremot sprang jag Kvantumloppets tio kilometer utan tidskrav. Två sista kilometerna testade jag selfiepinnen och körde live på Meerkat. Hade två tittare ett tag. Testade att kommentera på engelska då de flesta användarna är engelskspråkiga. Måste låtit skumt i spåret. För att inte tala om målgången med pinnen i högsta hugg.
Tror jag sprang på under 50 minuter. Men livesändningen verkar ha stört chipet då jag inte hittar mig i resultatlistan. Alltså den där Mario.


Kittlande spännande och det roligaste med Kvantumloppet i Huddinge är prislotteriet efteråt. Inte så kul för mig dock. Har aldrig vunnit. Trots att chanserna borde vara stora. Säg att det är runt 500 löpare och ett 30-tal priser.
Tidigare år har de lottat ut tv-apparater och skidboxar. I år suktade jag efter en ny grill. Här fanns också en motionscykel.
Men Marios startnummer 80 kom bort här också.





- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se