torsdag 5 november 2015

In your face





Ett hårresande inlägg. Jag vet. Men för den som är intresserad så växer skägget. Så det knakar.
Däremot gryr det i ansiktet av annat i grunden. Det är som tonåren är tillbaka.
Efter 40 så har vuxenfinnarna sakta letat sig fram. Det kan ju inte handla om hormoner nu. Knappast. Snarare brist på det.
Kanske beror det på dålig kost? Chokladfrossa? Eller slarvig hygien? Strålning från mobilen?
Sanningen kanske ligger i ett stressigt jobb. Snabba nyheter som sätter spår. Ett rörigt rullande schema som får dygnsrytmen att spåra ur. Där kanske.
Nu är det inga tonårsvulkaner utan små små porer som inte vill sina.
Dessutom pryds mina kinder av åldersfläckar. Som fräknar.
Inte för att jag bryr mig lika djupt som tonåringen med dåligt självkänsla. Men ändå. Det är ett aber i mitt sedan länge uppbyggda tillfredsställande självförtroende.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se