måndag 9 oktober 2017

Kvaldrama med målfokus




Tog en joggingtur i morse. Älskar ta en löptur genom nya nejder. Lite svårt med alla stopp i storstäder. Men jag lyckades hitta en park när jag löpte mellan armador av cyklister och kanaler.



Jag var här för sju år sedan. Minns Amsterdam Arena som en häftiga fotbollsstadion. Inom kort ska den byta namn. Blir döpt till Johan Cruyff Arena i slutet av oktober. Den holländske legendaren på planen.

På arenan var det presskonferenser och träningar. Mest kameror på den holländska. Tyvärr inte så mycket användbart från vår livesändning då bara två frågor ställdes på engelska. Resten var en intern fajt mellan en reporter och den buttre förbundskaptenen Dick Advocaat. Jag fattade nada men det ska tydligen ha handlat om inställningen till matchen.
Nederländerna måste alltså vinna med sju mål mot Sverige för att knipa andraplatsen i gruppen. En omöjlighet alla dagar i veckan, tycker jag. Inte Dick.
Jag passade på att göra en ståuppa i Amsterdam. det sker inte alla dagar i veckan heller. Kul dock.


Klappor eller något ska elda på Nederländerna i morgon kväll. Spännande. Minns att stämningen för sju år sedan var magisk trots svensk förnedring (förlust med 4-1).



Nationalarenan är också hemmaplan för klubben Ajax som ni ser.



- Posted using BlogPress from my iPhone