lördag 21 oktober 2017

Så mycket smak

En recensent jag känner jämförde säsongsstarten med korvstroganoff. En lagom portion svensk husmanskost.
Jag måste säga att ”Så mycket bättre” motsvarade förväntningarna och gav mig en rejäl smaklig måltid.
Uno Svenningssons låtskatt tog fram det bästa ur Kikki Danielsson, Moneybrother, Eric Saade, Icona Pop och Tomas Andersson Wij.
Tolkningarna var väldigt bra av samtliga men där största överraskningen var Tomas elektrofierande version av ”I en annan del av världen”.
Fördomsfullt väntade jag mig återigen en stillsam trubadurcover men knockades av av hans närvaro och coola aura kring den pulserande storstadsversionen på landsbygdsflykten. Köper gärna hans snygga kavaj också.
Det var kryddan som höjde korvstroganoffen till en lyxigare oxfilépasta.
Bäst i en stark tolkningsöppning. Lovar gott.



- Posted using BlogPress from my iPhone