söndag 25 februari 2018

Mellokontraster med statsministern

 
 Kontraster. Sjuka sådan. Fick i går kväll enskild intervju med statsminister Stefan Löfven på Melodifestivalen i Örnsköldsvik. Men inga frågor om mello. Bara vapenvilan i Syrien. 
Sedan rusa genom massorna för snack med figuren Roland Järverup som säger att tittarna röstat på Rolandz eftersom det ”är som att få gräddtårta”.
 
Vi fick ju under kvällen veta att statsministern var i Fjällräven Center. Bad redaktionen kontakta hans presskontakt och fråga om vi kunde ta hem "vapenvila i Syrien"-kommentar samt mellofrågor.
Det skulle ske direkt efter sändning. Samma stressiga tid då jag ska intervjua vinnare i green room. Men tänkte att jag hinner ändå, trots att pressis tyvärr meddelade att det bara blir Syrienfrågor, inga mello. Suck.
Jag mötte honom i trappen utanför Vip-entrén. Ställde de seriösa Syrienfrågorna. Bad sedan direkt efteråt "snälla kan vi få ställa någon fråga om mello?". Men nej. Han ville inte och pressmänniskan bröt in.

Nåja. Kan förstå det.

Därefter går jag genom massorna, mot strömmen med kommentarer "titta här kommer TT", tillbaka till green room och håvar själv in Mariette och Rolandz. Svettig som bara den.
Kontrast.

På väg till efterfesten springer jag på pressis igen utanför festlokalen. Han ber om ursäkt och förklarar att Löfven uttryckligen bad om att slippa mellofrågorna. De hade han tagit i förminglet med bland annat Expressens utsända schlagerreporter. Nåja.

Så därför inget mellosnack med statsministern.

Men hemmadesken var glada. Alltid något.