onsdag 3 mars 2010

Fem bästa låtarna

Har lite listabstinens nu. Det var länge sedan jag gjorde en lista.
Okej då, här är mina fem bästa låtar just nu:

1) Fall hard - Shout out louds
Svängigaste låten från nya skivan "Work". Man blir glad, som om av Cures "Friday I'm in love", sprider sig lyckorus från örat och ut i kroppen.
2) Bad romance - Lady Gaga
Vet den är äldst på listan, nästan uttjatad. Men så grym. RedOne får till sån tyngd i låten som är omöjlig att värja sig ifrån. Man vill faktiskt dansa nykter - med sina barn.
3) Run - Vampire Weekend
De har verkligen skapat ett helt eget sound i dagens megaflora av musik. Man vet direkt när det är Vampire weekend. Och här kan man också snacka om sväng. Jag vill springa till... Afrika.
4) Tonight - Mary J Blige
En sån groovy storstadsdjungelorgie. En bilåkarlåt att åka genom Stockholms tunnlar med. Varje natt.
5) The heart is a rebel - Moto Boy
Vackraste låten från den obotlige romantikerns störste riddare Oskar Humlebo.

Bubblare: Flera Mellolåtar som jag inte vågar lyfta upp på grund av min objektiva hållning inför bevakningen av årets Melodifestival.