lördag 8 september 2012

Önskade spöklåtar på Spotify

Vet inte om jag ska känna hell eller hallelujah.
Men har ni råkat ut för att ni "addat" en låt till en spellista på Spotify trots att den varit märkt som "inte tillgänglig". Man har lagt till den i hopp om att den kanske ändå ska fungera. Men det har ju aldrig fungerat. Låten är ju låst. Inte släppt ännu - men ändå tillgänglig på något konstigt vis. Den finns ju där.
Nåja.
Tills i dag. När jag lyssnar på min "30 bästa nu"-lista. Plötsligt hör jag under min slumpmässiga genomlyssning en låt braka i gång som jag genast känner igen. En riktigt rockstänkare.
Jag har fått Kiss "Hell or hallelujah" fullt spelbar på min lista. Jag har lagt till den för flera månader sedan (9 juni visar det sig) men inte så att den synts på min lista. Lite spökligt så dyker den upp i dag.
Kanske Spotify kan svara men det går alltså att "adda" inte tillgängliga låtar som sedan kan poppa upp långt senare då de släpps offentligt? För jag antar att Kiss låt släpptes först i dag på Spotify. Eller råkade jag ut för en bugg?
Någon som vet får gärna förklara. Någon annan som råkat för något liknande?
Tills det skriker jag "Hallelujah!".