söndag 9 september 2012

Har X factor det lilla extra?

Nu börjar "X factor". Ni kommer att känna igen er.
TV4 spänner musklerna. Håller andan. Ett sista ryck för talangjakt i tv.
Första avsnittet impar. Först med häftig tv-redigering sedan med några deltagare. Och lite humor. Kolla särskilt in rapparen OWG från Hägersten. Man tror han inte är sann.
Tyvärr tänker man så över hela produktionen. De vill ju så mycket med "X factor". Vissa publikjubel känns påklistrade och ditsatta i efterhand. Och säkert har det klippts och redigerats otaliga gånger så att det som faktiskt hände faktiskt inte hände riktigt så här. Tv är fusk. Glöm aldrig det.
Första avsnittet är som ett riktigt bra Idolprogram. Jag är impad. Men är jag det i nästa avsnitt då jag känner igen mig återigen?
Nja. Jag vet inte. Jag var ett stort fan av Idol. Kommer säkert gilla det här också.
Men jag är skeptisk.
Programmet behöver en stor personlighet. En kvällstidningsälskling. En snackis. En löpsedelkung.
Kan det vara OWG? Frågar du honom säger han ja.
Låt mig tvivla.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se