tisdag 27 augusti 2013

Kostym är kostym

Äldre snubbar inom politiken och företagsledningar väljer en kostym och så är det bra.
Men den måste passa i storlek och sitta bra annars är det meningslöst.
Gulp. Säger jag när jag hör modeoraklet i TT:s webbtvklipp från Stockholms modevecka.
Det där är ju jag. Inser jag. Bara man har en kostym så är man fin. Så är man uppväxt i bruksorten Smedjebacken. Ta vad som helst men är det en kostym så är du något mer. Därav har jag både ärvt och köpt någon kostym i min garderob bara för att det... ja, det är en kostym.
Lägg därtill att passformen för några av mina kostymer är tio år sedan och tio kilo tyngre så är jag helt ute och cyklar enligt modevärlden.
Fast nog bär jag upp en kostym även om det är stort som ett militärtält? Jag menar jämför med mitt vanliga klädval. Nog är det väl kontrasten som räknas?
Kostym är en kostym. Eller?


- bloggar med min supersmarta iPhone
- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se