lördag 26 oktober 2013

Ölfestival av rang





Folkligt och festligt. Den lilla ölfestivalen SMÖF i Söderbärke är en trevlig upplevelse.
Fick en entrebiljett i present av brorsan.




Mestadels gubbar. Vi var över 700 personer med glass i handen som fick provsmaka ett hundratal ölsorter. Omöjligt att hinna alla.
Men jag som snöat in på mörk öl typ Guinness testade porter och stout i mängder. Fasiken vad skoj det var. Och gött!




Redan halvtimme före öppning på fredagskvällen ringlade en kö utanför. Festivalen pågår även på lördag. Då med dubbelt så mycket besökare. Välj fredag.




Det var bara en sort jag inte tålde. En örtöl som doftade illa och smakade därefter. Det var som om någon mixat ingredienser från komposten. Fick inte min röst. För rösta skulle man. Jag satte min röst på en fin brown ale med en liten söt touch.
Enda missen är att endast kontanter gällde. Nog skulle festivalen vunnit på att kunna ta betalt även med kort.
Ett bra liveband spelade covers. Men egentligen hade vi klarat oss utan. Man ville ju snacka om ölen så att man hörde varann.
Men okej. Smaken var viktigast och den fick man ju oavsett.



- Posted using BlogPress from my iPad