söndag 5 januari 2014

Händighet på tapeten igen





Har tydligen gett ett nyårslöfte. Enligt min fru. Hon snappade snabbt upp det och formade det till ett löfte när jag i december uttryckte mig lite vagt om att man kanske skulle tapetsera om i köket.
Nu är det hugget i sten. Eller i köksväggen.
I dag köpte vi tapetrullar. Ohändige jag som Martin Timells absolut raka motsats har aldrig tapetserat. Jo en mönstertapet på Elsas garderob men inte hela väggar.
Nu har jag ett ok att bära. Min sedan länge sårade manlighet har fått en ny utmaning.
Väggar att slipa, mamma snappade upp tapetryktet och köpte mig en slipmaskin, och spackla.
Nu ska det rullas.
Men först måste jag titta igenom 144 olika Youtobeklipp med fixar-tv om hur man tapetserar. Så fungerar jag. Först genom en dataskärm. Sedan ut i verkligheten.



- Posted using BlogPress from my iPad