onsdag 8 januari 2014

Jag föll för "The Fall"

Har precis avslutat en mycket spännande polisthriller jag gärna vill tipsa er om. Om ni inte redan i fikarummet, vid lämning i dagis i samspråk med andra föräldrar eller som här i sociala medier redan känner till den.
Se brittiska "The Fall" med Gillian Anderson, känd från "Arkiv-X", i huvudrollen. Hon spelar en kall men skicklig utredare som är en seriemördare på spåren i Belfast i Nordirland. Serien är snyggt berättad och klippt. Bra skådespelare. Och hiskeligt spännande.
Första säsongen består av fem entimmes avsnitt. Lagom för trötta småbarnsföräldrar. Men nervdallret håller dig garanterat vaken.
Nu kan jag inte bärga mig inför säsong två. Den ska tyvärr spelas in först i år och lär väl dröja innan den dyker upp.
"The Fall" hittar du enklast på Netflix.
Här finns också en intervju med Gillian som TT har gjort.
Apropå TT. Det var genom en kollegas statusuppdatering på Facebook jag fick upp ögonen för serien. Tack Sara Ullberg.