onsdag 4 juni 2014

Maxade min finska





Det dricks finskt i Sisuradions studio. Jag vet. Var där i dag.

Missa inte "Finska pinnar" på fredag kl 18 i Sveriges Radio P4 eller ute på nätet. Ni lär höra en stakande TT-reporter försöka sig på finska språket. Det gick si så där.

Jag hade förberett med en brasklapp, kalla det fusklapp. Jag google translatade några ord från svenska till finska som jag kunde ha nytta av i studion. Kan ni lista ut vilka nedan?





Jag satt i en nöjespanel som tog upp så vitt skilda ämnen som årets sommarvärdar, bilkörning, barnböcker och Tom Cruise senaste film.

Vi som tjötade var Kristina Ekman, pr-människa, och Dimitri Keski, musiker som vann "True Talant" i TV3 för tre år sedan. Kristina slog fast mina finska rötter: hon sade att jag har "Uleåborgsögon - de bruna". Okej, då vet jag.



Christian Bertell och Andrea Reuters är "Finska pinnnars" programledare. Christian har blivit en digitalkompis via Twitter vilket är ett roligt tillvägagångssätt att träffa nya spännande människor.
Synd att han ska flytta till Schweiz. Och att "Finska pinnar" går i etergraven?



- Posted using BlogPress from my iPhone



- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se