lördag 22 november 2014

Sightseeing i tunnel

Ett upplevelselopp. Rena sightseeing under jord.
Europas största löparfest Stockholm Tunnel Run var inget för den som sökte personbästa.
Folk lunkade tittade på väggarna och tog det allmänt med ett stort leende.
Jag gjorde det för konsten. Filmade med Gopro. Stannade och fotade. Filmade. Twittrade.
Riktigt social i tunneln.
Fint inslag blev det varvat med fotografen Jessica Gows videosnuttar. Inslaget ser ni här.





Det gäller inte att vara kyckling inför tunnlar under jord.




Ute var det ruggigt. Frös innan. Men inne i tunnlarna steg temperaturen av tusentals flåsande löpare.
Dagens lopp var Europas största i år med över 40 000 deltagare. Något mer lopp i Norra länken blir det inte. Nu ska bilarna ta över.





Min Runkeeper kukade ur så fort jag gick under jord. Intressant löpsträcka ovan jord.




I mål på en tid knappt under timmen. Ett gott joggingpass.
Och jag sprang utan hörlurar. Trist att höra ens flås. Men faktiskt inget jag hann stördes av nämnvärt.

YouTube Video



Så här såg det ut i tunnlarna.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se