fredag 28 november 2014

Slipat rull

Så ska en slipsten dras på rullskidor. Fick tips och upptäckte på forum att stavspetsarna för rullskidor behöver slipas regelbundet. Annars slinter de mot asfalten, vilket jag frustrerat upplevt.
Fick tips om att köpa diamantslip på Clas Ohlson. Sagt och gjort.
Och fick fan så mycket bättre grep på vägarna i dag.
Synd att man kom på det efter tre säsonger bara. Rullpucko!
Åkte två mil. Mycket plan stakning. Känns bra som Zlatan säger.
Tre månader kvar till Vasaloppet.
Roliga med rullskidor är att jag blir utskälld av hundar, skolbarn säger "åh, vad coolt" och andra rullskidlöpare ler och hejar på en.
Synd bara i min åkglädje i dag att Huddinge kommun hann sanda gångbanorna under de få dagar vi hade minusgrader. Det är inte skönt att slita på rullgrus som sprätter och far. Dessutom saknar jag stänkskärmar på mina rullskidor. Jag blir skitig och fläckig som en tjurrusetlöpare.
Eller finns det skidor med gatsop framtill?




- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se