måndag 1 juni 2015

Inte hemma på hemfix




Den mest skrämmande syn att se mig som hantverkare. Mest skrämmande är resultatet.
Har haft en hantverkarpolare som synat mitt dagsverke. Mycket backning blev det.
Jag är verkligen usel på hemfix. Riktig kontorsråtta med tummen mitt i handen.
Men jag gör mina trevande försök. Som med hallen hemma. Ska tapetseras. Men underhållsarbetet tar tid. Frustrerande tid.
För när jag ska sätta i gång med projekt så är jag arbetsskadad genom jobbet. Allt jag påbörjar ska bli färdigt innan jag slår mig till ro.
Men hantverk fungerar inte riktigt så. Man måste leva i stök. Spackla och torka. Spackla igen då det sjunkit in. Sedan slipa.
För att inte tala om fogarna. Vilket smetande.
Och allt damm efter slipandet.
Jag blir tokig av liknande långsamma processer.
I helgen ska det tapetseras. Hoppas ett bra underhållsarbete håller tapeten uppe.
Just det tapetsera! Ny vånda. Hall is hell.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se