lördag 27 juni 2015

Packar för Almedalen

Ska göra mitt första Almedalen. Det är SÅ inte jag. Men jag ska göra det till mitt.
Har redan skickat en bil full med live- och kamerautrustning ner till Visby. Packning som man kan inta Gotland med på under sex timmar likt ryssen.
Vi på TT livesänder dagligen presskonferenser, tal och egna partiledarintervjuer. Fullt ställ. Och det gör andra medier också. Så hur syns vi och varför undrar jag?
I dag ska jag flyga ner. Vad sjutton packar man till Almedalen?
Får en massa tips på Facebook och Twitter. Som detta humorinlägg.




Inga stilettklackar på grund av kullerstensgator har jag förstått. Check!
Visitkort, badkläder, funktionströjor, resorb och sköna skor är andra mer gångbara tips.
Eller Erik Lewins bok "Almedalen har fallit" - hur man nu ska hinna läsa?
Och packa lätt. Och effektivt. Som den här killen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se