torsdag 22 oktober 2015

Sverige skrämmer mig

Fruktansvärt. Trodde det bara hände i USA typ.
Lite naivt. En dag skulle det väl hända i Sverige - men inte nu, aldrig.
Som förälder med skolbarn ännu läskigare. En mardröm.
Har jobbat hela dagen med svärdattacken på en skola i Trollhättan. Två dog, samt gärningsmannen. En som visar sig ha högerextrema sympatier.
Hatet, rasismen, SD och det nya hårda samhället är en skrämmande verklighet.
På tio poäng - vart är vi på väg?
Jag önskar jag kunde rycka i snöret och säga att vi går mot en ljusnande framtid. Men just nu rycker jag i nödstoppet.
Vi måste stoppa det här tåget. Lasta om på nytt. Fylla vagnarna fulla av kärlek, solidaritet och medmänsklighet. Finns det en sån framtid? Vem vill med på det framtidståget? Tågen borde bara överfulla. Alla ska med.




- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se