onsdag 21 mars 2018

Säljare skinnar mig på päls

Är så villrådig. Vare sig det gäller köp av vitvaror, suddgummin, pulkor eller skidor. Allt ska kollas "bäst i test", prisjämföras, diskuteras på forum och höras med kompisar. Blir man klokare på det? Näeh!

Processen blir så omständig och lång.

I dag avrådde en skidsäljare i butiken mig från att köpa pälsskidor ifall jag skulle sikta på Vasaloppet under sex timmar. Det är så mycket stakning och glid ändå som gäller primärt. 

"Du är för bra för det. Skins ger bättre fäste men lite sämre glid. Åkare bakom dig kan ha skins. Eller så har du det som träningsskida". 

Nu vet jag varken ut eller in.

Samma dag får jag mejl från en säljare i samma affär. Han svarade på min fråga om skins som jag ställt på hemsidan deras. Lite slentrianmässigt och kort omotiverat gav han mig rådet att köpa ett par Madshus Nanosonic skins för 3500 kronor på rea. 

Vad tror ni? Just nu känns det som jag har 3500 anledningar till att valla mina skidor även i fortsättningen.