onsdag 16 maj 2007

Hemmapappan talar

Är hemma med Elsa i veckan. Hon har öroninflammation. Hon somnade nyss efter en dag som verkar gå åt rätt håll. Penicilinet från i går ser ut att kicka in på stackarn.
Hinner blogga lite innan jag städar lite. Ja, jag är värsta hemmapappan medans Pia arbetar. Ja, faktum är att det är jag även när jag jobbar eftersom jag sedan tre månader tillbaka gått ner i arbetstid. Klockan 15 går jag från jobbet och hämtar Elsa från dagis. Planerar middag i förväg och har den klar tills Pia kommer hem vid klockan 18.
Har blivit värsta kocken. Kommer på mig själv att bläddra i Ica-kuriren efter recept på kyckling. River ur goda maträttar att göra. Har koll på råvarorna i kylen. Allt sånt som jag, ärligt talat, struntat i förr när Pia skött den biten.
Och jag tycker det är roligt. Det är njutning och se andra äta den mat man tillagat. Ibland misslyckas man, men hej, jag är en rookie.
I kväll blir det ett recept ur Bonniers kokbok på äppelbräserad kyckling med ris. Mums!