lördag 26 maj 2007

Folkets klipp för folkets man på TT

Det är lågt. Intelligensbefriat. Billigt. Men jag älskar "AFV" på Kanal 5. America's Funniest videos är underbart.
Vet inte riktigt vad det är men jag kan skratta så tårarna sprutar. Jag vet i mitt inre att jag kanske borde ägna den halvtimme jag skrattar häcken av mig till kanske något mer viktigare. Programmet tynger mitt samvete något. Men, hej, varför får jag inte släppa loss lite. Det är ju så oskyldigt, enkelt och förbaskat roligt.
Mest skratt får av någon anledning hundar och katter samt smällar av olika slag. Överraskande explosioner där folk gör i byxorna får mig att bli lika våt av tårar. Förklara det Freud om du kan.
Att folks egna videoklipp kan roa så. Jag förstår inte.
Inspirerad av detta kanske jag borde rigga kameran hemma för ett practical joke på min familj. Men det roar, återigen, kanske bara mig...