tisdag 4 mars 2008

En flytt i bilder

Elsa får en egen lekstuga vid det nya huset. "Ska vi flytta snart?" är hennes vanligaste fråga. Stackarn blir så förbryllad när vi åker över till huset med bara några få kartonger. Men den stora, riktiga, flytten sker först om en månad.
Lika bra att börja lite smått men Elsa är kanske inte lika införstådd med tillvägagångssättet.


Och mitt i bland pappas mätande av väggar och uppackning av kartonger tog sig Elsa sin första tupplur i nya huset. I sin blivande kojsäng förstås.

Jag packar ur kartonger för att kunna återanvända dem igen. Så det blir högar av prylar i huset. Bland annat en imponerande, eller överdriven som min fru säger, kvadratmeter med cd-skivor vilket bara är en del av skivsamlingen. Gallringen av lagret kanske skulle ha bedrivits hårdare inser jag nu. Särskilt när jag ser en Bryan Adams skiva överst på bilden. Men "Reckless" från 1984 är en höjdarskiva av rang.