onsdag 26 mars 2008

Halkade in på en bokfest

Erik Helmerson på TT Spektra firade sin romandebut på tisdagskvällen. Jag var på där på stora Norstedts förlag på Riddarholmen och köpte med stort intresse "Blixthalka". Här firar författaren med sitt största fans runt halsen, en vilande dotter, och TT-kollegan som är jag.

Jag fick ständigt frågor om mina händer under kvällen. Knogarna är alldeles såriga. Ser ut som jag varit på byslagsmål hemma i Smedjebacken.
Nej, det är mina kontorslena händer som inte tålde lite hederligt grovarbete i nya huset. Tänk att lite skruvande kunde riva upp sådana sår.

Lena Wrede och Mikael Stange jämför vad Erik Helmerson signerat för personlig hälsning i sina ex av "Blixthalka". Alla vill ha något personligt.
Jag ståtar nu med min andra signerade författarbok. Daniel Åberg skrev något hastigt, kort och opersonligt konstaterar jag bittert i efterhand medan Erik Helmerson hedrade mig med en webbtvreferens.
Stort att känna författare.