fredag 27 augusti 2010

Chockerande högervindar

Fredrik Strage på DN är till 44 procent Sverigedemokrat. Kompisar till mig berättar att de sympatiserar med Alliansen.
Vad sjutton har hänt med världen och min omgivning?
Ett valtest bara.
Överraskande eller låt mig säga chockerande resultat berättar släkt och vänner till mig om efter att ha kört olika tidningars valtest. Eller så säger den något om en resa personerna ifråga gjort sedan säg senaste valet. Eller så är valtest ett himla skit som tagit sig ända hit.
Jag är efter SvD:s valtest till 21 procent Sverigedemokrat. Men jag är också till 56 procent trogen det parti som ger mig bäst resultat och det var för mig inget chockerande.
Men att så många vänner och så då DN:s stora profil fått så höga sympatipoäng för Sverigedemokraterna är ju om inte skrämmande så säg otroligt svåra att tro på.
Eller så vaknar vi upp till ett helt nytt svenskt samhälle den 20 september.