måndag 2 augusti 2010

Ett evigt torkande



Nu är jag pappaledig. Min fru jobbar.

Att ta hand om de här barnen, som denna första regniga hela dagen inomhus dag, tror jag inte blir några problem. Fanny och Ida är för snälla för det.

Däremot märker jag redan efter första dagen vad enerverande det är att plocka fram och hitta på rätter till måltiderna. För att inte tala om efterarbetet. Plocka undan, diska och torka (det är här jag drömmer om att en dag blåsa på med högtryckstvätten i köket som en motsvarande galen Michael Douglas i "Falling down").
För när man gjort snyggt i köket ska det två timmar senare slabbas och kladdas igen för att återigen se mig muttrandes plocka upp mat från golvet och torka de ingrodda matstolarna.
Men jag satte ribban högt första dagen (som Emma Green i går) eftersom jag kände mig i superform inför barnledigheten och bakade dill- och västerbottensbröd till lunch. Det gillades av barnen.
Hoppas de nöjer sig med blodpudding (ej hembakad) i morgon.