fredag 6 maj 2011

Nya älsklingskameran Gopro



Jag har en ny älskling på jobbet. En "lillkamera". Den är stor som en tändsticksask. Men den spelar in fantastiska bilder i hd-kvalité och en grym vidvinkel.
Jag har redan testat den två gånger i samband med livespelningar. Ovan ser ni ett klipp där jag skruvade fast kameran på vår mikrofon och gav den till svenska hiphopduon Ison och Fille som fick rappa. Coolt som fan.
Det kommer mer av den varan.
Ison och Fille var imponerade. De ville ha en liknande kamera till nästa musikvideoproduktion. Jag ställer upp när som helst.
Däremot kanske det öppnar för en ny verksamhet inom TT-Scanpix; musikvideoproduktion. Låter som lukrativ business.
Min kollega Angelica Karlsson satte Gopro-kameran på Gröna lunds senaste bergochdalbana Twister och då såg det ut så här:



Och så här marknadsför Gopro själv sin kamera. Asläckra bilder kommer här: