tisdag 22 maj 2012

Bakslag i Baku





Så klart är en väska kvar någonstans i Mellaneuropa. Förslagsvis Wien.
Så nu är jag utan stativ till kvällens jobb. Får frihandsfilma. Shake shake it.
Bra start på Bakuresan.
Taxiresan från flygplatsen var rena rånet. 50 manat. 500 spänn tror jag. Plus att gamla stan där jag bor var avspärrad.
Nåja. Nu sitter jag på hotellrestaurangen med utsikt mot Jungfrutornet och Kaspiska havet (se bilden ovan). Sämre kunde det vara.
I kväll hoppas jag filma när Loreen ser första semifinalen på sitt hotell. Hoppas hon står still.




På hotellsängen ligger en tidning. Den basunerar ut till oss journalister från väst att vi kan komma få en massa missriktad information.
Men vi kommer väl också få en massa regimpropaganda? Räknar kallt med.
Leve den store ledaren.


- Bloggar med BlogPress från min supersmarta telefon.
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se