söndag 23 december 2012

Skidspår av rang

Du är det finaste jag åkt, inte sönderkörd och falsk som andra...
Om jag på fullaste allvar skulle Så mycket bättre-hylla skidspåren i Högbo så skulle det låta så här.
Fantastiska spår. Några minusgrader. Lättvallat. Folkfest.
Kan inte bli så mycket bättre.
Å andra sidan svårt att misslyckas en sådan här vinter.
Vad jag kan minnas var spåren i dag de bästa jag någonsin åkt.
Ett skidparadis i Gävleborg.
Till och med ett 15 km spår!
Tog den med ett stort leende. Snittade ett tag på runt 4:20 minuter per kilometer vilket är väldigt snabbt för lilla mig.
Banan är väldigt lätt. Tills du har fyra kilometer kvar. Då passar man på med kuperad terräng. Jag kroknade rejält i något som döpts till "Blixtbackarna". Jag var inget rusande naturfenomen där - mer Hans Blix utan ammunition.
Enda minuset i Högbo är spårmarkeringarna. Dessa fyrkanter på sniskan med olika färgmarkeringar är för små. Satsa i stället på stora vägskyltar. Skulle underlätta på många skidspår.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se