måndag 20 oktober 2014

Dyker ner i ubåtsjakten





Här får ni inte dyka efter ubåtar. "Råkade" bila till Dalarö för lunch på min lediga dag.
Den här ubåtsjakten är otroligt spännande. Jag kan inte slita mig från all nyhetsrapportering.
Följde Expressens livesändning hela dagen som bland annat utgick från en helikopter med reportern Niklas Svensson. Jisses vad den karln kan hålla låda. Mycket i en livesändning handlar ju så klart om upprepning för nytillkomna tittare men det kräver ändå en meningsfull svada.
Svensson måste vara helt uttömd i pallet när han kliver av efter en heldag i helikopter.


Dalarö var stilla. NRK:s team intervjuade kassörskan i hamnbutiken. Själv pratade jag med en kvinna som kom med båt från Ornö. Hon hade inte sett något av dagens aktiviteter.
Däremot ville hon gärna se något resultat av jakten. Så att den känns trovärdig.
Håller med.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se