måndag 9 februari 2015

Adjö broder!




Det är inte roligt nu. Aldrig under min tid i TT-gruppen har väl kollegor tackats av i den utsträckning som nu. Varje vecka är det någon som hoppar av eller som går i pension.
Mycket tårta blir det.
För en vecka sade vi farväl till min förra chef som faktiskt anställde mig till webbtvverksamheten.
I dag avtackades en av de allra käraste. En kollega och kompis på min redaktion Video.
En kollega som jag kom ihop mig med totalt med för tio år sedan. Av olika skäl som vi inte behöver gå in på här.
Men vi skrev fula mejl, munhöggs och surade. Länge.
Successivt växte dock en ömsesidig respekt och förståelse för varann.
Han är, ähum lite äldre än mig, därför var hans erfarenheter både yrkesmässigt och privat något som jag lystrade till. Han visade sig till slut vara en riktigt reko kille, omtänksam och nyfiken. En omtyckt och social person.
Det fattade jag till slut.
Min trätobroder blev den coola storebrodern.
Trevligt, förstående och uppmuntrande. En social klippa på kontoret.
Nu ska han sluta. Och jobbet blir genast mycket tråkigare.
Mest socialt men också tekniskt som var hans gebit.
Men lycka till Martin Höglund. Och grattis till er som får jobba med honom i fortsättningen!



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se