onsdag 4 februari 2015

Skidar på golfbana

Debut i Ågesta i dag direkt efter tredje mördande morgonpasset. Men jagar man mil och teknik inför Vasaloppet så blir man lite knäpp. Golfrundan på åtta kilometer håller. Som räls. Några genomslag men lätt att kliva ur. Ett klassiskt spår bredvid skatebädden.
Tog två varv.
Rälsen går undan, när du kliver ur är det som att dra i nödbromsen.
Rälsen lär bli formel1 när graderna sjunker i kväll.
Känner mig stark i stakningen. Kanske för att det är uteslutande det jag kört på lätta konstspår och ovallat. Men också bra förberedelser inför platta dalamyrar och sjöar.
Känner mig dock rejält på efterkälken i diagonal- och backåkning. Tekniken haltar rejält.
Kan bli en kalldusch inför första seedningsloppet om två veckor. Annars blir det kanske bara stakning på ovallat även i de loppen?
Stakning verkar vara det nya. Men så förbaskat jobbigt. Hellre "åker" jag skidor på mer traditionellt sätt. Då man får röra hela kroppen.
Men tekniken ja.
Ser många som övar teknik och balans genom att åka utan stavar. Ser knasigt ut men säkert effektivt i syftet.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se