onsdag 18 februari 2015

Sega kopior i Östersund?

Förra veckan beskrevs inför deltävlingen snarare som en artistuppgörelse än låttävling. Men visst vann rätt låtar? Och instagramdeodoranterna gick inte final - än i alla fall.
Denna vecka verkar vara en låtarnas uppgörelse vilket är vad det går ut på, eller?
Jojk, synth, retro, ballader och pop skriver de utsända efter första uppspelningen av studioversionerna.
DN:s Hanna Fahl hittar en favorit i debutanten Isa. Hon framför enligt utsago en popdänga med Taylor Swift-vibbar. "...men äsch, vem gillar inte ”Shake it off”? Och Sverige behöver en Taylor Swift. Jag är helt för detta, en av mina deltävlingsfavoriter, känner jag spontant. Hoppas hon är grym på scenen!"
TT:s utsända, Therese Lindström och Matilda Lantz Kvarnström (jag flyger till Östersund i morgon) tror på Kristin Amparo och Jon Henrik Fjällgren. Therese skriver att "Det här lär bli en rätt lågmäld och i ärlighetens namn småseg deltävling".
Även Aftonbladets schlagercrew sågar låtarna. "En vecka full av skamlösa kopior" säger rubriken för deras webbtvinslag.

En seg bubbla väntar? Nja, jag försöker se folkligt på det här och tar en jojk...