tisdag 2 februari 2016

Bloggdipp vänder med Mello

Inne i en liten bloggsvacka nu. Inte för att jag dippat direkt när det gäller sociala medier. Nej, det är fullt upp med Twitter, Periscope, Snapchat, Facebook med mera.
De är något snabbare än att komponera något mer fyndigt och klokt på bloggen. Och börjar inte bloggen kännas som gårdagens sociala media i dessa snabba digitala uttrycksformer?
Nåväl. Dags att slå ett slag för bloggen nu när Melodifestivalen börjar igen. Göteborg i helgen. Dock inte för mig. Men jag tänker vara alldeles närvarande via... sociala medier.
I år blir det Norrköping och Gävle samt finalen i Solna för mig. Just finalen blir den tolfte i rad som jag bevakar. Värd en extra lyxig schlagerkorv i pressrummet.
Nu hör jag hur någon blåser. Dags att gå in i schlagerbubblan.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se