måndag 6 augusti 2007

Har du ollat?

Vad är det med grabbar och olla som gör det så kittlande spännande? Mötte två grabbar på gymmet i dag som pratade om lägenhetsförsäljning. Jag frågade när han skulle ha visning vilket var om någon vecka. Då kontrar den andra grabben in med följande:
- Åhh, då ska jag gå in i er lägenhet och olla här och där...
Och alla vi tre asflabbar (ja, jag måste ju). Men sedan slår mig genast tanken varför var det så roligt. Och vad är det med själva ollandet som får oss grabbar att hysterisk garva som Beavis & Butthead. Är det något vi grabbar önskar själva göra men aldrig vågat? Jag har inte gjort det. Har bara sett det en gång live då en kille i lumpen ollade en sittande kompis i nackhåret. Jackass-liknande asflabb då också.
En sista fundering: Om nu grannen går in på visning och ollar här och där... Hur ser man det efteråt?